TÜKETİCİ ŞİKAYETLERİ
Seyahat Acentası ile ilgili şikayetinizi mail üzerinden yapmak isterseniz tuketici@tursab.org.tr mail adresini kullanabilir veya posta adresimiz olan Dikilitaş Mahallesi, Aşık Kerem Sokak, No:40, Fulya/Beşiktaş, İSTANBUL adresine iletebilirsiniz.
Başvuruda bulunacak olan tüketicinin şikayetine ilişkin yazılı beyanın alınması, içerisinde mutlaka Adı-Soyadı, iletişim bilgisi (özellikle mail adresi), şikayet edilen seyahat acentasının ünvanı (zorunlu), biliniyor ise seyahat acentasının işletme belge numarası, şikayet konusu rezervasyon ile ilgili belgelerin yanı sıra; tüketicinin iddiasına ilişkin varsa somut belgeler müracaat esnasında gerekli olan bilgilerdir.
Üye seyahat acentaları ile ilgili Birliğimize ulaşan şikayetler; 1618 Sayılı Seyahat Acentaları Birliği ve Seyahat Acentaları Birliği Kanunu, Seyahat Acentaları Yönetmeliği, Birlik Yönetmeliği kapsamında inceleme ve değerlendirmeye alınmaktadır.
Bu çerçevede:
- TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanlığı’na hitaben hazırlanacak imzalanmış, açık kimlik ve irtibat bilgilerinin yer aldığı detaylı şikayet dilekçesi, şikayete konu seyahat acentasının adı ve acenta tarafından taahhüt edilen hizmetleri gösteren belgeler Birliğimize iletilir.
- Seyahat Acentaları hakkında Birliğimize ulaşan şikayetler doğrultusunda seyahat acentasının cevabının alınması ve bu cevaba istinaden şikayetçinin beyanından sonra TOAR (Tüketici-Otel-Acenta-Rehber İlişkileri) Komisyonu’nda değerlendirilerek sonuçlandırılır.